Deze week:
TOEGANKELIJKHEID & TRANSPARANTIE
Elke burger moet zich goed voelen in onze gemeente en de kans krijgen om onze dienstverlening mee te verbeteren. Onze gemeentediensten zijn echte ambassadeurs van Pepingen. Zij zijn vaak het eerste contactpunt met het beleid. We willen de kwaliteit van de dienstverlening op peil houden door evaluatie bij de gebruikers – onze burgers. Dat is nodig voor een moderne dienstverlening die vinger aan de pols houdt bij onze bevolking, zowel in fysieke contacten als via mail of via de website. Toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid moeten een speerpunt worden in de dagdagelijkse werking van de gemeente.
Een onverbloemd en transparant beleid dat dicht bij de burgers staat. Niet enkel in verkiezingstijd maar als een doordachte beleidsprioriteit van Lijst van de Burger Pepingen. Een eerste aanzet naar een beter bestuur
PRACHT
VAN EEN
GEDACHT
Als enige politieke fractie in Pepingen gingen we met onze burgers in dialoog over het toekomstige beleid in Pepingen. Elk idee en suggestie uit De Grote Pepingse Enquête, de Burgercafés en onze dagelijkse contacten werd geanalyseerd, afgetoetst op haalbaarheid en in 11 concrete beleidsprioriteiten gegoten. Ons doel: een beleid van en voor u, de Pepingse burger.
Elke week stellen we een beleidsprioriteit voor met een ‘pracht van een gedacht’. Geen grote verkiezingsthema’s of dure prestige projecten, maar concrete en haalbare voorstellen die praktische zaken moeten oplossen voor onze burgers.